Ad + Iz

Karya Dari Eury Athena

APA KATA HEROIN?


"Kau bercakap senang la, Qhuz. Aku yang menanggung ni yang rasa sengsaranya. Aku tak sanggup nak lukakan hati orang. Aku juga tak sangup nak lukakan hati sendiri. Benda-benda berkaitan hati dan perasaan ni bukannya boleh ditentukan dengan teori buku. Ia rumit, abstrak, di luar kemampuan…."

APA KATA HERO?



"Adry, kenapa bukan aku? Kenapa Farriel yang berhati batu tu yang jadi suami kau?" keluhnya.

Ad + Iz - Bab 2

BAB 2

"ARGH! Ni semua kerja gila! Kau gila! Lepas tu kau libatkan aku pulak! Kata berlakon jadi awek aje. Tiba-tiba kena kahwin pulak!" jeritku.

Lepas tau siapa dia, siapa aku, dan mengingat kembali ‘kenangan’ kami masa zaman sekolah, rasanya aku dah tak ada sebab untuk ber‘saya-awak’ dengan dia. Automatik tukar!

Tekak yang sakit aku tak peduli, janji dapat luahkan apa yang terbuku di dalam hati. Ingat aku anak kambing ke? Sesuka hati aje nak kahwinkan aku!

"Ini bukan plan asal aku, okey! Aku pun tak hingin (ingin) kahwin dengan kau!"

Nada suara Farriel se‘level’ denganku. Mujur bilik yang kami diami agak jauh dari bilik-bilik yang lain. Atau lebih tepat, bilik kami adalah satu-satunya bilik yang ada di tingkat tiga banglo ni.

Farriel mundar-mandir dalam bilik ‘pengantin’.

Pengantin?

Tepat jam dua belas tengah malam tadi aku dinikahkan dengan Tengku Farriel Izumi. Gila! Siang tadi aku masih ke hulu ke hilir dengan status bujang. Tup-tup, malam ni dah dapat status isteri orang. Aku tak puas jadi bujang lagi la! Aku henyak punggung ke sofa. Tenggelam punggung aku di sofa empuk itu.

"Kau pun gila! Gila duit! Bila pompuan tu offer duit sikit aje, kau dah kelabu mata. Terus setuju nak jadi ‘awek’ aku!" tuduhnya lantang.

Jari telunjuk diluruskan ke arahku.

"Aku setuju nak berlakon jadi awek kau aje. Bukan jadi bini!" bentakku.

Kalau tak mengenangkan saiz badan dia yang tiga empat kali ganda besar daripada aku, dah lama aku ‘cepuk’ mamat ni. Aku pernah belajar tae kwan do tau! Walaupun tak habis belajar. Mulut macam longkang. Sesedap rasa mengata.

"I told you, I prefer real play than role play. Dah alang-alang jadi macam ni, teruskan aje la! Masa terima offer minah mereng tu, kau tak takut. Takkan sekarang takut, kut?"
Tak nak aku terikat dengan laki tak ‘cukup’ akal ni. Ingatkan, bila umur dah meningkat, matang la sikit perangai. Rupa-rupanya tak berubah. Masih sama level macam lapan tahun dulu. Satu-satunya jalan penyelesaian yang aku nampak sekarang adalah cerai. Gosh! Cerai? Umur tak sampai dua puluh tiga tahun dah nak jadi janda? Tak nak!!! Jatuh la saham aku….

"Kau pun satu. Siapa suruh jadi burung belatuk? Angguk, angguk. Ikut aje cakap nenda. Ha, gini la jadinya!"

Eh, aku pulak yang salah?

"Apa pulak aku? Mana aku tau nenda kau tu berlakon aje!"

"Was it part of ‘her’ plan?"

Balik-balik kaitkan aku dengan pompuan yang aku sendiri tak kenal. Kononnya aku diupah oleh pompuan tu untuk jadi awek dia malam ni.

"Entah-entah, ni plan kau! Kau nak balas dendam kat aku!" telahnya lagi.

"Wei… helo! Ingat aku ‘hadap’ sangat dengan kau sampai nak buat plan bagai supaya kau kahwin dengan aku?"

Bajet dia lelaki Melayu terakhir apa.…

Katil ditabur kelopak ros merah aku pandang. Kalau tak sebab kahwin paksa, dah tentu-tentu sekarang aku dan suami ‘terchenta’ku tengah syok baring atas katil bertilam empuk tu. Aku cepat-cepat melarikan pandangan ketika mataku bertembung dengan Farriel. Ke segenap pelosok bilik yang dihias indah dalam masa sejam. Mudahnya menjadi orang kaya. Apa nak, semua dapat.

"She will suffer for ‘this’!" Farriel merungut antara dengar dan tidak.

Aku langsung tak ambik pusing. Lantak kau la!

Tok tok tok!

Masing-masing panjangkan leher ke pintu yang dibuka setelah Farriel mengizinkan.

Muncul wajah lembut Kak Nani, pembantu rumah dalam lingkungan usia tiga puluhan.

"Ku… ada tamu nak jumpa." Sopan dan lembut tutur kata Kak Nani.

"Siapa?"

Berkerut-kerut dahi Farriel. Siapa nak jumpa pukul tiga pagi ni?

"Maaf, Ku… gadis tu tak nak beritahu nama dia. Katanya dia datang atas arahan seseorang."

Farriel mendengus lalu membontoti Kak Nani.

"Jangan tidur dulu! We have much to discuss. You and I!" Pesannya garang sebelum berlalu.
Aku sungging bibir ke atas. Yek yek yek… tak takut!



HMMM… tetamu dah ramai yang balik. Pekerja-pekerja banglo pulak sibuk mengemas. Famili Farriel pun rasa-rasanya semua dah masuk tidur kut. Apa kata, kalau… aku cabut lari dari rumah ni! Balik rumah, tidur, bangun pagi, pergi kerja macam biasa. Buat macam tak ada apa-apa berlaku! Brilliant!

Aku buka pintu perlahan-lahan. Clear! Benda pertama yang aku cari, tangga! Sampai tingkat dua, aku terdengar suara orang berbual. Aku panjangkan leher. Nenda Nerrisa dan seorang lelaki kelihatan. Mula-mula nak ‘bo’ layan aje. Tapi kejap-kejap diorang sebut nama aku. Ayat seterusnya pun ada nama aku lagi. Eh, ni tak boleh jadi! Kena dengar juga ni. Aku mula pasang telinga.

"Adrianna Mayesa ni siapa sebenarnya, ma? Angin tak ada, ribut tak ada, tiba-tiba mama kahwinkan Aril dengan dia. Kita langsung tak tau asal-usul dia. Mama percaya ke dia tu anak yatim piatu? Entah-entah dia tu…."

Tongkat di tangan dihentak beberapa kali ke karpet tebal. Wajah Nenda Nerrisa mencuka.

Tengku Makmur, pak long Farriel tunduk mengira jari.

Hmmm… garang juga Nenda Nerrisa ni.

"Kan ke dia tu kekasih Aril? Dah Aril kata dia yatim piatu, yatim piatu la. Takkan kamu tak percaya pada Aril?"

"Selama ni, Aril langsung tak pernah cerita pasal kekasih dia ni. Macam ada yang tak kena. Jadi saya ada sebab untuk berasa curiga. Kita patut berasa curiga, ma!"
Nenda Nerrisa tarik nafas panjang. Pandangan dilempar jauh ke halaman rumah. Seperti mengingati sesuatu. Matanya tiba-tiba menjadi redup. "Aril yang mama kenal memang macam tu la sikapnya. Pendiam. Terlalu berahsia. Lebih-lebih lagi bab hati dan perasaan. Kamu sama macam Faris. Langsung tak nak kenal hati budi Aril! Kalau nak dibandingkan Aril dengan…."

Ish, tak payah dengar lagi la! Dosa curi-curi dengar ni. Lagipun, aku kan ada misi penting yang nak diselesaikan. Langkah kuatur lagi. Pintu belakang kucari. Enam orang pembantu rumah tengah sibuk mengemas pinggan mangkuk di dapur. Ada juga yang tengah melantak. Menghabiskan lebihan makanan tadi.

Isk, agak-agak lepas tak ‘halangan’ pertama ni, ek? Alah, kalau diorang tanya, cakap aje la nak amik angin kat luar rumah. Habis cerita! Bismillahirrahmanirrahim….

"Miss Prejudice!"

Satu suara menerpa di telinga. Serentak itu aku ditarik ke satu sudut agak tersorok di antara ruang tamu dan dapur.

"Apa main tarik-tarik ni?" soalku cemas.

Mr. Charity mengarahkan aku diam tatkala pihak catering melintasi kami. Mujur kedudukan kami terlindung dek pasu besar.

"Awak nak pergi mana dengan baju pengantin ni? Takkan nak lari dengan baju ni kut? Nak curi? Nak jual?"

Aku geleng kepala. Kenapa la time ni jugak kau nak bersoal-jawab dengan aku? Hari lain tak boleh ke? Tak nampak ke aku tengah buat mission imposibble ni?

"Mr. Charity, rasanya saya tak perlu nak terangkan apa-apa pada awak. Saya tak kenal awak pun. Kita baru dua kali aje jumpa. Okey, bye!"

Aku berlalu melepasinya. Namun lenganku ditarik kembali ke sisinya.

"Saya tau awak bukan girlfriend Aril!"

Melopong mulutku mendengarnya.

Lelaki tu tersenyum manis.

Masalah… masalah… masalah sudah datang!



AD… dah lama tak jumpa dengan dia. Kali terakhir kami jumpa, masa last day kat sekolah. Satu hari yang aku sendiri tak nak simpan dalam kotak memori. Hari ‘bodoh’ aku. Hmmm… siapa sangka, lepas lapan tahun, kami jumpa lagi. Tapi kali ni lain pula peranan yang kami pegang. Bukan senior dan junior lagi. Tapi suami dan isteri dalam sebuah perkahwinan. Aku langsung tak pernah terfikir nak berkongsi apa pun dengannya. Nak-nak lagi lepas apa yang jadi masa kat sekolah dulu. Ironinya sekarang, kami terpaksa berkongsi hidup pula.

Demi Allah, masa mula-mula jumpa, aku langsung tak kenal Ad. Tudung kepala yang dipakainya benar-benar mengubah penampilan Ad. Tak macam zaman sekolah dulu. Tomboy. Rambutnya dipotong pendek. Perlakuan dan bicaranya pun kasar. Masa lafaz akad nikah, time sebut nama pengantin perempuan tu, masa tu la aku baru sedar yang Adrianna Mayesa tu adalah Ad. Nama pelik macam Ad tu, siapa pun akan ingat. Nak-nak lagi, dia ‘musuh’ aku dulu.

Dalam berfikir-fikir tu, Farriel sampai juga ke halaman rumah. Di situ, berdiri seorang gadis cantik yang tampak ayu berkebaya. Pukul tiga pagi berkebaya? Salute!
"Saya Lisa, kawan Marina. I am supposed to be your ‘girlfriend’." Dia memperkenalkan diri.

Hmmm… kalau yang ni, aku percaya la boleh jadi ‘balaci’ (orang suruhan) Si Marina tu. Ad memang out of list. Langsung tak ada ciri-ciri nak jadi menantu kerabat; walaupun bau-bau bacang aje. Jap! Habis tu, Ad tu siapa? Macam mana dia boleh… oh my God! Maknanya, Ad memang tak tahu langsung pasal rancangan bodoh Marina ni. She’s innocent!

"Mana Marina?"

Lisa mula gelisah bila Farriel menyoalnya seperti seorang pesalah. "I tak tau. Last dia called dan jumpa I pagi semalam. Dia menangis. Dia cakap dia perlu pergi ke satu tempat untuk tenangkan diri. Then, dia suruh I ‘ganti’ tempat dia, jumpa parents you. And she paid me for some amount of money."

"Yeah. I know that ‘part’… agreement, money, bla bla bla…."

Farriel lepaskan keluhan. Tenangkan diri? Perlu ke nak tenangkan diri? Patutnya dia terlompat-lompat gembira. Selepas tiga tahun bercinta, pakwe ajak kahwin, berkenalan dengan bakal mak ayah mertua, bukankah dia patut gembira? Ini dibuatnya macam game police sentry; kejar dan tangkap. Yang menambahkan bengkak di hati, dia boleh suruh orang lain gantikan tempat dia. Hilang akal apa?

"Tengku Farriel, I cari you kat Hotel Kris Mas… I tak tau pulak majlis you all tukar tempat. So, what am I suppose to do now? Meet your parents now?"

Ish, apa pulak! Dah tidur agaknya orang tua tu. Pompuan ni tak tau tengok jam apa?

Lisa nampak teruja dengan ‘watak’ yang diberikan.

Farriel melemparkan pandangan ke segenap halaman. Mujur halaman rumahnya yang sebesar tiga suku padang bola sepak dah lengang. Cuma tinggal dua tiga orang pekerja rumah aje. Caterer, orang pasang khemah, saudara-mara, sepupu-sepupu semuanya dah balik. Yang tinggal pun dah masuk rumah. Tengah syok tidur atas katil agaknya. Jadi agak mudah untuk dia berbicara dengan Lisa.

"Actually, last minute kami tukar tempat. Apa pun, ‘khidmat’ awak dah tak diperlukan lagi!"

Lisa terkejut mendengar kata-kata Farriel. "Excuse me? Why? Sebab I datang lewat? Kalau macam tu, I minta maaf. Takde sesiapa beritahu I. I cuma berpandukan maklumat yang Marina bagi aje!"

Farriel mengurut-ngurut pelipis mata. Rasa mengantuk mula mengasak mata. "Bukan macam tu! Ada orang dah ambik tempat you tu. In fact, gadis tu dah jadi isteri I pun... tiga jam lepas!"

"What?"

Bagai nak terjojol biji mata Lisa.

Ala… tak payah la rasa terkejut sampai macam tu sekali. Aku yang kena kahwin mengejut. Bukan kau…. Sakit kepala fikir. Kahwin. Tak pernah terfikir pun nak kahwin dalam masa terdekat ni. Memang la rancang nak kahwin tahun ni. Tapi dengan Marina. Bukan Ad! Ya Allah, apa yang Kau cuba tunjukkan pada hambaMu ni?
Ah! Marina... kenapa kau buat aku macam ni? Naik sasau aku dibuatnya.

"So, macam mana sekarang?" soal Lisa. Ada riak terkilan di wajahnya.

Laaa… apesal slow sangat CPU kepala dia proses maklumat?

"Kira cancel la job awak tu. Balik rumah and enjoy the money! Kalau Marina tanya, awak cakap aje awak dah buat seperti yang disuruh. End of story. Okay, good night…."
Lisa masih terpinga-pinga di tengah laman.

Farriel atur langkah ke dalam rumah. Lepas satu, satu. Lepas ni entah apa pulak lagi, getus hatinya. Saat itulah dia terdengar suara Ihsan dan Ad sedang berbual di sebalik pasu besar yang diimport dari China.



"SAYA tau awak bukan girlfriend Aril!"

Mulut yang ternganga cepat-cepat aku tekup.

Senyuman Mr. Charity dah berubah bentuk. Sinis dan penuh misteri. Siapa Mr. Charity ni, ek? Adik-beradik Farriel ke? Kalau tengok muka, ada rupa sikit. Masa makan tadi pun dia duduk kat meja utama. Mesti someone yang rapat dengan Farriel ni.

Kedua-dua belah tangan Mr. Charity dah melekap ke dinding. Mengepung tubuhku supaya tidak lolos darinya. Ah, sudah! Relaks, Adry… dia buat gimik aje tu. Kalau tunjuk muka takut, lagi galak dia mengusik nanti. Cool, bebeh!

"Perlu ke saya buat any declaration depan awak, Mr. Charity? Like I have said before, I don’t know you. I don’t even know your name!" sindirku dalam keadaan separuh berani.

"Ooo… sorry! I ingat you dah kenal I. Hi, I’m Tengku Ihsan Nur Qayyum. Awak boleh panggil saya Ihsan. Saya abang sepupu Aril."

Patut la busybody semacam! Aku hampir terlepas pandang kenyitan nakalnya.

"Back to the main topic, awak cuma berlakon sebagai girlfriend Aril, kan? Entah-entah kahwin tadi pun, kahwin kontrak?"

Serkap jarangnya memang bertempat. Aku cuba berlagak tenang. "Kenapa awak cakap macam tu? Saya punyalah cinta kat sepupu awak tu, sampai sanggup kahwin mengejut, tau!"

Dia senyum lagi.

Aku segera kalih muka ke kiri, mengelak bila mukanya dirapatkan ke mukaku. Ei… nak cakap, cakap aje la! Perlu ke sampai nak bersentuh pipi?

"Sebab awak bukan girl yang dia kejar kat KLIA tadi. Nasib baik saya nampak. Kalau tak, mesti saya pun tertipu macam orang lain!"

Aku tepuk dahi. Dah tentu dia tau. Dia Mr. Charity! Dia nampak aku kejar Puan Karen sampai terlanggar dia. Dan Farriel… Farriel pulak kejar awek dia yang cun tu! Nak goreng (tipu) apa lagi ni?

"Sayang, kat sini rupanya awak… puas I cari kat bilik!"

Ah… itu dia! Suara ‘penyelamat’! Buat pertama kalinya aku bersyukur Farriel ada di hadapanku. Aku meloloskan diri dari Ihsan dan mengambil tempat di belakang badan Farriel. Tangan Farriel melingkar di bahuku. Merapatkan tubuhku ke tubuhnya. Aku buat-buat batuk. Kut-kut la dia teringat yang aku ni berlakon aje jadi isteri dia. Bukan betul-betul. Haram dia nak dengar. Hish… kuatnya bau minyak wangi. Naik sesak pulak nafas aku.

Farriel dan Ihsan. Masing-masing diam, cuma beradu mata. Macam ada ‘cerita’ aje antara diorang ni.

"Ihsan, kut ye pun kau nak be‘ramah-mesra’ dengan isteri aku, tengok-tengok la masa. Lain kali, okey?"

Senada aje bunyi suara Farriel.

Ihsan angkat dua-dua belah tangan. Tanda surrender. Matanya tepat memandangku. Pandangan ‘tak sabar nak korek rahsia awak’ betul-betul merimaskan aku. Senyuman diberikan. Bukan pada Farriel. Tapi pada aku.

"Okay, dear… lain kali kita sambung chit-chat kita. Have a ‘gud nite’!"

Mata dikenyitkan sebelum berlalu pergi.

Farriel angkat tangan dari bahuku.

Aku pantas menjarakkan diri.

"Bini orang pun dia nak ‘ayat’!" Rungutnya.

Anak matanya terus mengekori Ihsan sehingga Ihsan berlalu ke tingkat atas. Matanya kembali singgah ke wajahku. Masam. "Naik bilik!"
Woi… tempias la!

4.30 pagi.

SEINGAT aku, inilah malam yang paling panjang dalam hidup aku. Suasana banglo dah senyap sunyi. Kalau ada syiling jatuh, gerenti aku boleh dengar punya. Cuma suara Farriel yang kedengaran sekarang. Membebel gara-gara tindakan aku yang nak cabut lari tadi.

Kelopak mata aku tongkat dengan jari telunjuk. Badan aku pun dah mintak nyawa dah, dek keletihan. Pagi tadi kena siapkan tempahan baju yang berlambak. Maklumlah, tak lama lagi cuti sekolah. Cuti sekolah bermakna ramai orang buat kenduri kahwin. Bukan pengantin aje nak bergaya. Mak ayah pengantin, adik-beradik pengantin, mak cik pak cik, datuk nenek, anak buah, anak sedara (saudara), kawan-kawan, jiran sekampung pengantin pun nak jugak melaram masa kenduri kahwin tu nanti.

Kalau aku tokey butik, memang la aku suka. Orang datang bawak duit. Tapi aku ni kuli aje. Memang la aku suka menjahit, sulam-sulam ni semua. Bakat yang tak pernah aku terfikir aku miliki. Tapi bila dah berlambak-lambak, tengok aje pun dah tak lalu.

Letih menjahit, aku kena pulak berkejar ke KLIA. Menghantar baju fashion show. Lepas tu, berkejar pulak ke banglo mewah ni. Cerita baru pulak bermula. Aku disangka awek Si Farriel gemuk ni! Last-last kena kahwin paksa-rela dengan dia pulak. Huwargh…! Kalau kurus, hensem, mulut tak menyakitkan hati, takpe la jugak. Ini tak!
Farriel ni memang dari dulu tak sebulu dengan aku. Dia macam ada simpan dendam kat aku. Dia benci tengok aku. Masa sekolah dulu pun macam-macam dia cuba buat kat aku. Dengan harapan, aku dibuang sekolah. Mujur nasib baik selalu menyebelahi aku. Yang peliknya, aku tak pernah buat apa-apa pun kat dia. Tapi, apesal dia benci sangat dengan aku?

Aku ingat, bila dah habis sekolah, habis la penderitaan aku dengan dia. Tak tau pulak lepas lapan tahun aku boleh jumpa dia balik dan sambung balik penderitaan aku ni. Apalah malang sangat nasib aku ni?

Sekarang ni pun dia tengah mendera aku. Tak dibaginya aku tidur. Aku ni dah mengantuk tahap cipan dah ni! Kalau disorong bantal, gerenti lelap punyalah mata aku ni. Lupa semua benda. Tapi, bila teringat ada Farriel, rasa tak selera pulak nak tidur. Jadi takut pulak. Tak pernah seumur hidup aku berdua-duaan dengan lelaki. Dalam bilik pengantin pulak tu. Ei, selisih malaikat empat puluh empat!

"Kau tak kisah kan kalau aku cakap kasar dengan kau? Kita bukan tak biasa bercakap dulu, kan?" soalnya bersahaja.

Aku angkat bahu. Haah. Memang kita biasa bercakap pun. Tapi tak tau la cara kita bercakap tu boleh diklasifikasikan bercakap atau bertekak. Paling habis baik pun, dalam nada menyindir.

"Aku nak kita adakan perjanjian."

Perjanjian lagi? Seumur hidup aku ni, aku memang kena terikat dalam perjanjian aje ke? Jadi fobia pulak dengar perkataan perjanjian ni! "Suka hati kau la.…"

Tak larat aku nak melayan. Apa dia cakap, aku angguk aje. Ala… cliché la syarat-syarat perjanjian ni! Adat la kan orang kahwin kontrak ni. Balik-balik itu aje syarat yang dikenakan. Semuanya sama macam dalam novel dan cerita yang aku tengok. Semuanya memang aku boleh jangka. Tapi, satu syarat ni memang pelik sikit.

"Aku nak kau improvekan gaya penampilan, cara percakapan kau dan pengetahun kau!"

"Woit! Apa, kau ingat aku ni buruk sangat ke? Bebal sangat ke?"

Buntang biji mata aku. Underestimate orang sesuka hati. Macam bagus aje dia ni!

"Bukan! Masalahnya, gaya kau langsung tak meyakinkan aku, apatah lagi diorang. Marina Irriani, seorang pramugari. Dia pernah kerja dan tinggal kat US selama lima tahun. Kau tengok gaya kau. Langsung tak macam dia. So, untuk jadi dia, kau kena la improve diri kau."

"Kau kata kau tak cerita banyak pasal Marina Irriani ni kat famili kau. So, apa masalahnya? Tak payah la kalut tak tentu pasal!"

Farriel meraup wajahnya untuk kesekian kalinya. "Lebih baik kita prepare for the worst thing, kan? Lagipun, ramai orang dalam famili aku ni nak tengok aku ‘jatuh’."

"Ya… ya… ya. Apa-apa aje la. So, aku kena buat apa?" Tudung kepala aku garu kasar.

"Nanti aku fikir macam mana nak improve that ‘part’. One more thing, aku nak kau belajar balik."

"Huh?" Aku buat muka tak puas hati tahap dewa.

"Kau belajar sampai mana? SPM? STPM aje, kan?"

"STPM. Mana kau tau?"

"Huh… tengok gaya aje pun aku dah tau!"

Ei… nasib baik dia jauh dari aku. Kalau tak, lepas jugak sedas dua penumbuk kat batang hidung dia.

"Aku nak kau sambung belajar. Paling kurang, ada ijazah."

"Helo… kau sibuk-sibuk suruh aku buat itu-ini ni, macam la aku nak jadi bini kau untuk seumur hidup! Kontrak perkahwinan ni tamat bila Marina kau tu balik pada kau, kan? Aku rasa tak payah la kut. Malas la nak belajar. Otak dah berhabuk!"

"Nope! Kau kena sambung belajar jugak. Full stop. No more objection!" katanya seraya menggoyang-goyangkan jari telunjuk.

"Okey! Kalau macam tu, aku ada syarat untuk kau jugak!"

"Apa?"

"Kau kena kuruskan badan kau. Aku nak badan kau saiz M aje. Bukan XXL, okey?"

Dia ingat dia sorang aje boleh letak syarat merepek? Jadi isteri kontrak dengan belajar, ada kena-mengena ke?

"Apa kena-mengena dengan badan aku pulak?" tingkah Farriel. Tak puas hati la tu!

"Tak setuju takpe! Aku pun tak nak sambung belajar!"

"Kau ingat orang gemuk ni takde orang suka ke? Berderet nak kat aku, tau tak?"

"Tak setuju, takpe! Aku pun tak nak ubah gaya dan aku pun tak nak improve knowledge aku."

"Okey! Okey! Okey! Aku akan kuruskan badan."

Akhirnya Farriel mengalah jugak.

"Yes!!! Deal!"

0 comments:

Post a Comment